Thursday, February 13, 2020

De chemie van tegenpolen

... opposites attract

Dat tegenpolen elkaar aantrekken, wisten Chinese filosofen al in de vierde eeuw voor Christus, toen ze de elementen yin en yang introduceerden. Maar ze benadrukten ook dat het ene niet zonder het andere kan: ze vullen elkaar aan en houden elkaar in balans. Hetzelfde geldt voor deze koppels, die ondanks hun overduidelijke verschillen toch een perfecte match zijn.

Tekst: Ans Vroom voor "Goed Gevoel"

Mister laid back versus stressy controlefreak
Clyde (28) en de Japanse Sakura (26) zijn 7 jaar samen, waarvan 6 jaar getrouwd. Ze hebben samen een dochtertje van 5: Noa.

Clyde: ‘Ik ben gestopt met het opvouwen van de was, want ik weet dat Sakura achter mijn rug toch alles terug opnieuw doet. Ze klaagt niet dat ik het verkeerd doe, maar ze wil gewoon graag dat de dingen op haar manier gedaan worden. De meeste van haar ergernissen zijn voor mij totaal onbelangrijk, dus soms begrijp ik niet waar ze zich druk om maakt. Ik heb het opgegeven om te proberen haar te veranderen. Omgekeerd is dat nog niet echt het geval. (lacht) Ik ben opgegroeid in een vrij chaotisch gezin, waarin ik voor de rust moest zorgen.

Die vaardigheid komt mij nu opnieuw van pas. Sakura en ik vullen elkaar perfect aan. Ik kalmeer haar, en zij houdt mij op de grond. Want ik ben van nature een dromer. Omdat we zo jong getrouwd zijn voel ik soms nog de behoefte om uit te breken, maar mijn relatie met Sakura heeft mij volwassen gemaakt.

Verder lezen op: Duet, Rika Ponnet, 13 feb 2020.

No comments:

Post a Comment